Pe urmele credinței în Maramureș – Mănăstirea Bârsana

Mănăstirea Bârsana

A doua zi dimineață, după un mic dejun delicios, am început să rememorăm ce am vizitat cu o zi în urmă, în special ultima locație, Mănăstirea Pietroasa. imediat ce am terminat micul dejun, ne-am luat la revedere de la gazde și ne-am îndreptat spre unul dintre cele mai frumoase locuri din Maramureș, Mănăstirea Bârsana.

O altă zi în Maramureș – Vizita la Mănăstirea Bârsana

Drumul ni s-a părut foarte de lung iar noi eram nerăbdători să vedem, să cunoaștem acest loc sfânt. Înconjurată de dealuri verzi și păduri dese, mănăstirea ni se dezvăluia treptat, oferind o priveliște de neuitat. Am simțit fiecare minut până am ajuns la mănăstire ca fiind o eternitate.

Mănăstirea Bârsana este una dintre cele mai cunoscute mănăstiri din România, situată în Maramureș, una cele mai iubite regiuni, atât de români cât și de străini. Acest lăcaș sfânt este un loc plin de istorie și spiritualitate, atrăgând mii de vizitatori în fiecare an.

Când am ajuns în sfârșit la Mănăstirea Bârsana, am fost copleșiți de frumusețea acestui lăcaș de cult. Mănăstirea, construită în stil maramureșean tradițional, cu turle înalte din lemn și detalii sculptate minuțios, iți dau senzația ca pășești printr-o poartă și ajungi într-o altă lume, mai bine zis un spațiu pentru rugăciune și meditație.

• arhitectură maramureșeană

Ce am vizitat la Mănăstirea Bârsana

Imediat cum am pășit pe sub Turnul clopotniță ne-am plimbat pe aleile mănăstirii străjuite de flori multicolore Mi-am scos instant telefonul, parcă mecanic, am vrut să filmez și să fotografiez tot ce-mi vedeau ochii. Nu voiam să ratez nimic, nu voiam să las ceva acolo neexplorat. Fiecare colțișor părea să spună o poveste, o poveste care nu era spusa, ci simțită în fiecare floare care străjuia aleea.

Ce m-a impresionat

Primul lucru care ne-a atras atenția a fost biserica de lemn (cu o înălțime de 57 m), care este una dintre cele mai frumoase din România. Când am intrat în biserica mănăstirii am fost întâmpinați de o atmosferă de profundă spiritualitate.

Recent a fost construit muzeul din incinta mănăstirii. Acesta se află în imediata vecinătate a Turnului clopotniță și adăpostește icoane vechi, cărți și alte artefacte religioase care ilustrează istoria și cultura locului. Micul muzeu nu trebuie ratat atunci când vizitați mănăstirea.

În curtea mănăstirii mai găsim: altarul de vară, chiliile călugărilor, capela (construită pe mai multe nivele), casa maiștrilor și atelierul artiștilor.

• vizitează Mănăstirea Bârsana
  • Maramureș

Am petrecut ore bune la Mănăstirea Bârsana, pierzându-ne în frumusețea și pacea acestui loc deosebit. Mănăstirea Bârsana nu este doar un loc de rugăciune, ci și un refugiu al liniștii și al frumuseții naturale. Atmosfera liniștită și peisajele pitorești fac din această mănăstire sunt o destinație de neuitat.

De la Mănăstirea Bârsana am plecat spre un loc care te răscolește la propriu – un loc fascinant, plin de istorie și durere în același timp. Să vedem dacă ghiciți care a fost următoarea locație vizitată.

Dacă vreți să vedeți Mănăstirea Bârsana prin ochii mei, puteți accesa linkul clipului postat pe YouTube.

Orice upload al acestor fotografii este interzis fără citarea sursei.
Puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol, condiția este să precizați și inserați vizibil link-ul articolului.