Pe urmele credinței în Maramureș – Mănăstirea Pietroasa

Mănăstirea Pietroasa

După ce am vizitat Mănăstirea Prislop, am decis să explorăm mai mult această zonă interesantă și ne-am îndreptat spre inima localității Borșa pentru a ne caza. Totuși, o dată ajunși acolo și după ce am văzut locul unde trebuia să ne cazăm, ne-am hotărât să mai explorăm localitatea și am vizitat Mănăstirea Pietroasa, o altă mănăstire fascinantă situată în Borșa.

Explorarea frumuseții spirituale a Mănăstirii Pietroasa din Borșa

Peisajul de aici ne-a tăiat răsuflarea. Situată pe un platou la o altitudine de 1000 de metri, la poalele Pietrosu Rodnei, Mănăstirea Borșa Pietroasa se află la doar 5 kilometri de orașul Borșa. Peisajul montan și liniștea creează o atmosferă deosebită, ideală pentru reflecție și contemplare.

Istoria și transformarea Schitului Pietroasa în mănăstire

Acest loc sfânt m-a făcut să aprofundez mai mult istoria acestei mănăstiri și astfel am aflat că povestea mănăstirii a început în anul 2007, când a fost pusă piatra de temelie a Schitului Pietroasa pe terenul donat de familia Timiș. Se pare că această familie a jucat un rol crucial în dezvoltarea locului. În 2013, schitul a fost ridicat la rangul de mănăstire, iar actuala stareță, Ioanichia Timiș, este una dintre cele cinci fiice ale familiei Timiș care au ales să se călugărească.

Odată ajuns în incinta mănăstirii, am admirat clădirile ridicate, cea mai importantă fiind, bineînțeles, biserica. Aceasta este construită din lemn în stil specific maramureșean, reflectând tradițiile și meșteșugurile locale.

• Mănăstirea Pietroasa

O oază de liniște spirituală și energie

Vizitând această mănăstire, am simțit o energie aparte, greu de descris în cuvinte. Trebuie să o vizitezi ca să înțelegi ce am simțit atunci când am pășit în acest lăcaș sfânt pe sub clopotnița mănăstirii. Acest loc emană o puternică încărcătură spirituală, făcându-l perfect pentru cei care caută pace și reconectare spirituală.

Mănăstirea Pietroasa nu este doar un loc de rugăciune, ci și o destinație care oferă o experiență unică, îmbinând frumusețea naturală a Munților Rodnei cu o spiritualitate profundă. M-a uimit faptul că și de aici munții se vedeau, albi, acoperiți de zăpadă în luna mai.

Fie că ești în căutarea unui loc de reculegere sau doar vrei să admiri peisajele spectaculoase, Mănăstirea Pietroasa este un loc care merită vizitat. Totuși, ca în orice lăcaș de cult, este important să respecți liniștea și regulile mănăstirii.

Anunț pentru persoanele cu dizabilități! Din păcate doar curtea mănăstirii este accesibilizată, nu și biserica. Ar trebui ca și bisericile maramureșene să fie accesibilizate pentru cei care folosesc fotoliul rulant.

• Munții Rodnei
  • călătorie spirituală

De aici ne-am întors la locul unde ne-am cazat. După ce am luat cina, ne-am odihnit. A doua zi din mini-vacanța noastră la Maramureș a fost plină de noi aventuri. Să vedem dacă ghicești care a fost următoarea locație vizitată.

Îți ofer un indiciu: Este un loc unde tradiția este păstrată cu sfințenie, iar peisajele sunt de poveste.

Dacă vrei să vezi Mănăstirea Pietroasa prin ochii mei, poți accesa linkul clipului postat pe YouTube.

Orice upload al acestor fotografii este interzis fără citarea sursei.
Puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol, condiția este să precizați și inserați vizibil link-ul articolului.