Evadarea de o zi: Stațiunea Soveja

Am plecat din Focșani cu gândul să ne ducem la o mănăstire, undeva la munte, dar ne-am răzgândit în momentul când am văzut un indicator către Soveja, așa că am schimbat direcția. Voiam sa vizitez Stațiunea Soveja deoarece nu fusesem niciodată acolo și eram curioasă să văd cum e.

Primul nostru popas a fost la Casa Memorială „Moș Ion Roată”, muzeu județean din comuna Câmpuri. Spre ghinionul nostru, muzeul era închis. Pentru cei care doresc să o viziteze, se află pe șoseaua ce leagă orașul Panciu de Soveja. Moș Ion Roată este atestat în documente ca membru al Divanului Ad-hoc al Moldovei. Totodată, a militat pentru înființarea unei școli și a luptat pentru îmbunătățirea soartei țăranilor. Moș Ion Roată este o personalitate importantă în timpul domniei lui Alexandru Ioan Cuza și a jucat un rol important în înfăptuirea Unirii. Casa memorială a fost inaugurată la 24 ianuarie 1959, cu ocazia Centenarului Unirii Principatelor.

Înainte de a ajunge la Soveja, ne-am oprit și la Schitul Soveja aflat la intrarea în Stațiunea Soveja, înființată în amintirea ctitoriei domnitorului Matei Basarab, despre care am scris aici.

Într-un final am ajuns și în Stațiune, cândva una dintre cele mai frumoase zone din județul Vrancea. Pentru cei care nu știau este zona din țară cu cel mai ozonificat aer, nu doar din țara nostra, ci din Europa. Zona e superba, peisajele sunt de vis, dar slab întreținută și prea puțin promovată.

În timpul comunismului era o stațiune ce avea mare trecere la turiști. După ’90 stațiunea intra într-un con de umbră. Cineva spunea ca Soveja a rămas mult în urma Lepșei, despre care am scris aici.

După cum este specificat în titlul articolului, a fost o evadare de o zi, așa ca nu a fost cazul să ne cazăm, însă am văzut locații ce păreau a oferi condiții decente de cazare. Excepție făcând Hotelul Zboina, cândva locație de cazare foarte apreciată în stațiune, astăzi devenind doar o ruină.

De acolo am plecat să revedem Lepșa pe șoseaua ce trece Coașa, o șosea ce a devenit drum forestier greu de parcurs. La marginea drumului vezi doar bușteni pregătiți pentru a fi transportați.

Soveja ar putea redeveni ce a fost odată, dacă autoritățile s-ar implica în refacerea stațiunii. Ar deveni din nou Perla Vrancei, cum am auzind pe cineva spunând la Schitul Soveja. Pentru cei care doresc să o viziteze se află la cca 81 de km de municipiul Focșani.

Orice upload al acestor fotografii este interzis fără citarea sursei.
Puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol, condiția este să precizați şi inserați vizibil link-ul articolului