Am avut ocazia să obțin cel mai atipic interviu pe care l-am avut până astăzi, dar și cel mai interesant și cel mai util pentru noi, bloggerii. Este vorba despre SEO Expert, Răzvan Pavel, autorul site-ului Școala de blogging. Nu o să dezvălui absolut nimic despre Răzvan, vă voi lăsa pe voi să-l descoperiți în detaliu prin intermediul următorului interviu. Enjoy!
Spune-ne despre tine!
Mă numesc Răzvan Pavel, dar cei mai mulți mă cunosc ca Răzvan de la Școala de Blogging sau tipul de la SEO. Sunt antreprenor, SEO Consultant și SEO Trainer. De altfel, mă pot lăuda cu faptul că am fost trainer la primul curs de SEO susținut în mod organizat în România – și găzduit de Euroaptitudini din București.
Cum ai „intrat” în lumea SEO?
Povestea a început acum mai bine de 10 ani, prin 2008. Tocmai pusesem bazele unui business și aveam nevoie de un website. Am apelat la serviciile unei agenții, care s-a ocupat de tot ce înseamnă prezența online (inclusiv SEO). Ideea e că după o lungă perioadă, site-ul nu apărea pe Google nici măcar după căutarea pe brand. Am început să fac research pe site-uri de profil, să învăț și testez, să particip la meeting-uri pe teme de SEO. Treptat au apărut și rezultatele, dar după foarte multe ore de informare și practică. O lege nescrisă spune că nu poți face SEO fără să te fi documentat cel puțin 10.000 de ore.
Auzim despre SEO peste tot. Ai putea să ne explici ce este SEO, astfel încât toată lumea să înțeleagă?
SEO este un acronim pentru Search Engine Optimization si se traduce prin Optimizare pentru Motoarele de Căutare. Foarte mulți specialiști în domeniu folosesc expresia optimizare SEO, ceea e greșit, fiind un pleonasm, un fel de Optimizarea Optimizării. Pe scurt SEO te ajută să obții trafic organic fără a fi nevoie de campanii de tip Ads (plătite).
Ce putem face pentru a apărea pe Google?
Foarte succint, aș sintetiza totul în 7 pași.
1. Asigurați-vă că permiteți accesul Google Bot pe site ( Crawl )
2. Verificați constant dacă există conținut neindexat și remediați aceste probleme.
3. Doar dacă primii doi pași sunt rezolvați putem discuta despre o anumită poziționare în paginile motorului de căutare.
4. Scrieți conținut de calitate, unic și util audienței specifice.
5. Optimizați conținutul cu un tool de optimizare on-page.
6. Faceți tot posibilul să obțineți link-uri externe către site-ul vostru de pe site-uri cu autoritate bună.
7. Nu vă opriți niciodată din a face SEO. Procesul trebuie să fie continuu.
După ce criterii alegi cuvintele cheie pentru un site?
În general, cei mai mulți bloggeri scriu despre subiecte care le sunt confortabile și nu țin cont de cuvintele cheie. Mai exact nu fac o analiză a cuvintelor care le pot aduce trafic și care îi pot propulsa pe poziții bune în paginile de rezultate ale motoarelor de căutare (SERP). Dacă ar trebui să scriem pentru SEO, atunci cuvintele cheie sunt foarte importante. Ca și criterii de selecție a cuvintelor cheie (Keyword Research) aș menționa:
– Volumul de căutări lunare
– Competiția
– Sinonime
– Cuvinte cheie related
– Cuvinte Long Tail
Care sunt cele mai importante lucruri pe care orice persoană trebuie să le știe despre SEO înainte de a începe să își optimizeze site-ul?
Oricine deține un site și are așteptări de la acesta, ar trebui să fie capabil să poată realiza măcar căteva acțiuni SEO de bază:
– Structură logică a paginilor
– Eliminarea conținutului duplicat
– SEO OnPage – măcar la nivel de metas ( titlu, descriere, headings )
– Adăugarea unui sitemap
– Un cont de Google Analytics
– Un cont de Google Search Console
Care este diferența dintre SEO și marketing online?
Marketingul Online este un mix de acțiuni create cu scopul de a te ajuta să vinzi mai mult și mai bine. SEO te ajută să te poziționezi mai bine în SERP, dar nu garantează faptul că vei vinde mai mult. Poți avea un site care ocupa prima poziție pe Google, dar să nu vândă, din motive independente de site sau de conținutul acestuia.
Care este diferența dintre o campanie SEO și o campanie Google Adwords?
Google Ads este o acțiune care te poziționează pe pagina Google (nu neapărat pe prima pagină) cu condiția să plătești pentru asta (în funcție de modul în care este setată Campania, poți plăti pentru click sau pentru afișare). Pe scurt, plătești să fii pe Google. Odată oprit bugetul, dispare și reclama. SEO te poziționează în rezultatele organice (neplătite) – rezultatele rămân acolo, chiar dacă întrerupi procesul de optimizare.
Interesant si detaliat. Deci tot munca multa mai avem .
În afară de faptul că e „SEO Expert”, Răzvan este și un tip de treabă, cu mult suflet.
Mi-a placut interviul, multumesc pentru postare.