Evadarea de o zi: Cetatea Medievală Sighișoara

După ce am plecat de la Cetatea Rupea din Brașov, ne-am îndreptat către destinația inițială, Cetatea medievală Sighișoara. Căutam o … cetate, cum este Rupea și am găsit un oraș care are ziduri fortificate. Din câte știu, este singura cetate locuită din Europa, de fapt un oraș cetate.

Am găsit un loc de parcare la poalele cetății a, apoi m urcat pe Dealul Cetății. Eram foarte curioasă de ceea ce voi găsi în cetate. Chiar dacă am văzut destule videoclipuri și fotografii, nu se compară cu ceea ce vezi în realitate. Deși mi-a fost oarecum dificil să merg prin aleile pietruite, ne-am plimbat prin fiecare colț al Sighișoarei încercând să descoperim urmele trecutului transformate în ceea ce vedem astăzi. Mi-a plăcut foarte mult și vederea pitorească asupra orașului. Cineva mi-a spus ca s-ar fi văzut și mai frumos din turnul cu ceas. Pentru alții poate părea interesant sa urce în turn, pentru mine e mai greu.

Pe unde am intrat în cetate? Pe sub Turnul Croitorilor, o clădire construită în secolul al XIV-lea și este a doua cea mai importantă intrare după cea de sub turnul cu ceas. Odată ajuns în cetate, nu știam de unde să încep, mare dilemă, aș spune. Deci, pentru început, începem cu strada Zidul Cetății.

După ce ne-am plimbat pe strada Zidul Cetății, ne-am îndreptat spre Piața Cetății pe sub o clădire istorică, vopsită în galben, printr-un gang dublu (vedeți fotografia de mai sus). Am pășit pe piatra cubică a străzilor înguste, încercând să surprind în fotografii aproape tot ce au văzut ochii mei.

Ajungem la cel mai vizitat obiectiv, Turnul cu Ceas. Are 64 m înălțime și este situat în partea de sud-est a cetății, este vizibil de oriunde din centrul orașului. Clădirea a fost construită în secolul al XIV-lea pentru a proteja poarta principală a orașului. Tot acolo se găsește muzeul de istorie al orașului.

Din păcate nu am intrat în muzeul de istorie. După cum se poate vedea din fotografia de mai sus, erau mulți oameni care așteptau. Ne-am zis că poate avem noroc la casa lui Vlad Dracul (tatăl lui Vlad Țepeș). Este o casă vopsită în galben, interiorul modificat pentru a atrage turiști.

Ne-am îndreptat apoi către Turnul Cojocarilor, un turn pătrat clasic, și la câteva zeci de metri distanță, Turnul Măcelarilor. Despre cel din urmă se spune că pe aici se aduceau proviziile și turmele de animale. Apoi ieșim printr-un gang prevăzut în Turnul Tăbăcarilor. Aici avem posibilitatea de a vedea zidul de apărare și Turnul Cositorarilor din exterior.

În timp ce căutam Casa lui Vlad Dracul, am dat peste Casa cu Cerb, o clădire interesantă care datează din secolul al XVII-lea. Se poate vedea pe un colț de clădire reprezentând doi cerbi ( (pe fațada nordică și vestică) având capul și o pereche de coarne comune pe marginea casei.

Tot mergând pe aleile cetății ajungem în nord și vizităm Turnul Cizmarilor, datat încă din 1521, deseori distrus și reconstruit. Apoi am vizitat Catedrala Romano-Catolică Sfântul Iosif, construită în 1894, după demolarea Mănăstirii Mamelor Franciscane și a Turnului Lăcătușilor.

De la Catedrala Catolică, am făcut o plimbare printr-un frumos parc numit Parcul Petőfi Sándor în cinstea celebrului poet. Din parc ne-am întors la cetate pentru a vedea dacă am uitat vreo clădire importantă.

Că tot veni vorba despre clădiri importante, m-a impresionat clădirea Palatului Comitatului, astăzi sediul Primăriei Sighișoara. O clădire construită în stil renascentist, construită în 1888.Cu toate acestea, pare că nu-și are locul acolo, pare o clădire ceva modernă, comparativ cu restul. Nu știu, e doar părerea mea.

Am fotografiat multe clădiri, ale căror nume nu le cunosc, clădiri care m-au impresionat prin frumusețea lor. Deci dragă cititorule, dacă știi, dă-mi o mână de ajutor.

Scurt istoric

Cetatea Medievală Sighișoara este centrul istoric vechi al municipiului Sighișoara, județul Mureș, construit în secolul XII de coloniștii sași sub denumirea latină Castrum Sex și păstrat în mod aproape neschimbat până astăzi, ea este locuită și în prezent. În 1999 cetatea a fost înscrisă pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO.

Cetatea este amplasată pe malul sudic al râului Târnava Mare, pe o coastă de deal lungă de 850 m, pe două terase: terasa de jos, Dealul Cetății, se află la o altitudine de 350 m p.n.m (ca. 30 m mai sus de Orașul de Jos), iar terasa de sus, Dealul Școlii, la o altitudine de 429 m (ca 49 m mai sus de terasa de jos). Este înconjurată de un zid de 930 m a cărui înălțime inițială era de circa 4 m. Ulterior, înălțimea zidului a fost mărită în unele locuri până la 14 m. Zidul a fost construit între secolele al XIV-lea și al XVII-lea ca protecție împotriva atacurilor turcești. Zidul avea 14 turnuri, din care 9 se păstrează până în ziua de azi. Turnurile funcționau ca sedii ale diferitelor bresle meșteșugărești

Sursa parțial informații: Wikipedia

Orice upload al acestor fotografii este interzis fără citarea sursei.
Puteți prelua maxim 500 de caractere din acest articol, condiția este să precizați și inserați vizibil link-ul articolului